7. června 2017

Na letně-prázdninovou pohodu

          se začínám vnitřně ladit už od začátku června, a to především díky pár akcím a menším radostem, které se mi pojí právě s pohodou, veselostí a jakousi letní volností, a které jsou pro mě už jasnou předzvěstí samotných „prázdnin“ :-) Samozřejmě, že svůj podíl na tomto mém prázdninovém naladění má i prvních pár horkých prosluněných dní a také to, že i já sama už chci přepnout na nějakou volnější vlnu… Ale především mi tu letní atmosféru zkraje června navozuje i pár dalších příjemných událostí:

Den dětí
         Tento den mi svým způsobem už připomíná prázdniny. A když se ještě podaří krásné počasí (jako letos), mám pocit, že léto už je v podstatě tady… Většinou se snažím holkám chystat alespoň menší překvapení nebo navštívit nějakou akci, aby byl tento den opravdu trochu odlišný od těch ostatních… Nicméně letos se mi o zábavu holek postaraly jiné instituce, a tak na mne zbyla jen příprava něčeho dobrého na zub a sehnat nějakou menší pozornost. Vím sice, že ta „menší pozornost“ není nutná, ale odolejte těm krásným věcem při návštěvě hračkářství nebo papírnictví, že… a nějaká příležitost na obdarování se přece vždy najde (jako např. Den dětí) :-).
         A i když jsem nechtěla holky tento den moc přetáhnout zážitky, protože nás čekal ještě i celkem nabitý víkend, nakonec se stejně přetáhly… Ale musím dodat, že já jsem v tom tentokrát nevinně :-) Starší dcera měla se školkou akci na dětském hřišti, kde nejen všechny děti dováděly na prolézačkách, ale také měly plno soutěží (= domů přišla s prázdnou šňůrkou kolem krku… prý na něm byla perníková medaile…). A naše mladší dcera měla pro změnu svou každotýdenní lekci plavání. Obě holky se tak stihly vyřádit a taky řádně unavit už dopoledne. Odpoledne si pak obě zkoušely tvořit s novými razítky, kterým jsem prostě nemohla odolat právě v tom hračkářství…. Razítka StampoMinos mě zaujala svým nápadem - jedná se o razítka spíše větší a s krásnými obrázky, které je možné po otisknutí i vymalovat. Já koupila Safari, kde je pět párů zvířátek (s mláďetem), ale prodává se i plno dalších témat.



Narozeniny starší dcery
          Jeden z dalších prázdninově-pohodovějších dní… A navíc se Sofi i evidentně uměla narodit, protože doposud na všech jejich oslavách (kromě jedné) měla krásné letní počasí. Tím pádem vždycky po sfouknutí svíček a rozbalení dárků, mohla hned šupnout do bazénku, čvachtat se a užívat si jako oslavenec náležité pozornosti… I když tedy letos celý bazének přenechala své mladší sestře, protože naprostou většinu času své oslavy trávila v sedle svého nového jízdního kola (o to už se ale se svou sestrou podělit odmítala…). A přestože si na něm na oslavě moc nepojezdila, protože při kličkování mezi bazénkem, slunečníkem a hosty to moc nešlo, měla i tak radost velikou :-) A kolo si teď plně užije hlavně po celé léto, protože jsme si dali za úkol naučit ji o letošních prázdninách na něm normálně (bez přídavných koleček) jezdit.



Vytáhnutí bazénku
          K této události u nás dojde většinou už někdy na přelomu května a června a pro mě to znamená, že je léto už za dveřmi :-) Sice se ještě jedná pouze o jeden dva dny, kdy se mohou holky v něm vyčvachtat, a pak bazének zase na nějaký týden dva putuje do úložného prostoru, kde čeká na další pokračování letního počasí… Ale i tak - jak nezískat pocit letní pohody, když slunce paří do slunečníku, pod ním holky dovádějí v bazénku, zatímco je hlídám (= opaluji se) na dece a popíjíme frappé (a džusíky)…

První (letní) výlet
          S nástupem pěkného počasí, rychlými (nekomplikovanými) výpravami ven a navíc ještě dobití těmi (výše popsanými) před-letními radostmi začínáme zase sezonu s výlety. I když prozatím spíš s těmi drobnějšími, protože naše mladší má zatím svoji hranici toho, co je pro ni „ještě přijatelné“… (A mám dojem, že jsme zatím nepochopili, kde tu hranici má…) Jako takový první výlet jsme si udělali letos (hodně) krátkou projížďku vlakem, protože starší dcera zbožňuje mašinky, nádraží a vše co s tím souvisí… A přestože jízda vlakem byla opravdu jen několika-minutová, projeli jsme i pár tunely a přes most. Nicméně celá akce před nás postavila otázku - jaké výlety vlastně máme vymýšlet, aby si je užily obě holky? Sofi, která byla z projížďky vlakem naprosto nadšená, by snesla výlet o dost delší… Jenže naše mladší už po dvou minutách jízdy se chtěla vrhat na ostatní spolucestující, rozmlouvat s nimi a běhat si v uličce na všechny (obě) strany… Po většinu té několika-minutové jízdy jsme měli tedy s manželem co dělat, abychom ji nějak zabavili (a udrželi) na našich místech… a doufali jsme, že už budeme brzy vystupovat :-)



Vykvetení mých rostlinek
          Se „zahradničením“ (pokud se tak dá nazvat pěstování pár rostlinek v květináčích a truhlících) začínám každý rok znovu :-) Na svoji obranu musím ale dodat, že až letos mám více energie a časového prostoru se o ty rostliny nějak systematičtěji starat… A tak mi před pár dny udělalo velkou radost, že ta moje systematická snaha udržet rostliny při životě dostala konečně smysl – minipetúnie v truhlících mi začaly pěkně vykvétat a zdobit nám tak barevně terasu, a dokonce to vypadá, že si snad brzy pochutnáme i na našem prvním rajčátku (jen ještě nevím, jak si všichni to jedno rajčátko podělíme :-) ). 




          Trochu jsem se dnes rozepsala, ale začátek června máme těmito letními, před-prázdninovými, pohodovými radostmi a událostmi celkem nabitý… A po tom všem se prostě nejde nenaladit už teď na tu uvolněnější a pohodovější letní vlnu… Tak snad nám to tak vydrží po celé léto :-)


Pěkný začátek léta i Vám! 

2 komentáře:

  1. Pavlínko, opět jsi měla krásně pestré období.
    Den dětí - no to je jasný, že se to neobejde bez nějakého dárku. Moje děti už dárky ve svém věku sice nedostaly, ale přání ano:-). Vždyť dětmi jsou stále...
    Narozeniny - krásný dort a Olaf dohlíží, jestli je na něm všechno tak, jak má
    být:-).
    Bazén - ten přece k létu patří.
    První výlet - snad všechny děti milují jízdu vlakem...
    Vykvetení - minipetunie mají nádhernou barvu a rajčátek bude určitě dost:-)
    Měj se krásně a ať Ti léto dělá radost.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, začátek června mě právě kvůli tomu všemu baví :-) No... hlavně holky si ho užívají, z čehož mám radost a teď mě ještě potěšily i ty rostliny... A i když mi ten dort zabral celý jeden den (byl opět bezlepkový, tudíž to byl trochu pokus-omyl, nakonec se ale povedl :-) ) a v tom vlaku to byl s naší mladší trochu boj, si myslím, že se tohle období vyvedlo.
      A jak jsem u Tebe četla, tak jste taky měli přelom května/června krásný... Měj se pěkně a užij si vnučky :-) P.

      Vymazat