30. května 2017

Blíží se červen...

          jeden z mých nejoblíbenějších měsíců v roce. Venku už je povětšinou krásně, všude okolo plno (ještě nevyprahlé…) zeleně, blankytně modrá obloha, léto, „prázdniny“, dovolené a výlety za dveřmi, „svoboda a volnost“ ve vzduchu… Nejlepší je těšení se…



          Červen má zvláštní náboj. Na jednu stranu je stresující, protože kvůli končícímu školnímu roku gradují povinnosti (jak pro děti, tak někdy i pro rodiče…) a kromě toho i hodně termínů pro dokončení čehokoli bývá do konce června (než se začne odjíždět na dovolené…). A tak je prostě červen občas honička… Na stranu druhou je tento měsíc (i s těmi gradujícími povinnostmi) předzvěstí jakési volnosti, svobody, užívání si… Všechny ty povinnosti se nesou nějak podivně v uvolněné atmosféře. Navíc s vědomím toho, že až se to všechno dodělá, bude dva měsíce klid! A přestože od té doby, co už nejsem školou povinná :-), se u mě toho s koncem školního roku fakticky až tolik nemění, se mi za těch X školních let tato představa června natolik zafixovala, že to vnitřně vnímám stále podobně…

          Nicméně i přes všechny ty zkoušky a testy na konci školního roku jsem (jako dítě) měla červen ráda. No, aby taky ne… když červen je hlavně o dětech! Vždyť už jen začíná Dnem dětí :-) Takže hned na začátku měsíce bylo několik akcí a soutěží jen pro děti, pak pokračoval přes (školní) výlety a tradiční „výlety“ s pár drobnými v kapse pro zmrzku v kornoutku, přes moje narozeniny, až k jeho zakončení ve formě odměny za vysvědčení (a to i když občas za moc nestálo…) a dvou měsíců prázdnin... A přestože tohle všechno už prožívám spíš přes své dcery (to vysvědčení tedy zatím ne…), baví mě, jak si to teď užívají i ony (Den dětí, zmrzliny, výlety, začátek léta…). Tím spíš, že starší dcera se svým narozením taky krásně trefila do tohoto měsíce :-)

          Na červnu je zvláštní nejen to, jak dokáže dát do souladu dva tak protichůdné stavy jako stres a uvolněnost, ale taky – jak postupně ty stresující a radostné podněty mění… V dětství hlavním zdrojem mého stresu byl samozřejmě onen konec školního roku a naopak zdrojem radosti ta červnová vstřícnost k dětem, uvolněná atmosféra a především těšení se na ty nadcházející dva měsíce volna… A teď (= na rodičovské dovolené) se mým zdrojem radosti a stresu stává pro změnu příprava všeho na ty dva měsíce „prázdnin a volnosti“ :-)

Takže…

Co mi bude v červnu dělat radost:
  •        definitivní „zabydlení se“ venku na terase
  •        vytáhnutí bazénku pro holky a jejich čvachtání se v něm s následným odpočinkem u ovoce nebo zmrzliny na dece
  •        večerní venkovní posezení u vína (s manželem, návštěvami…)
  •        frappé, zmrzliny, poháry, třešně, jahody…
  •        pozorování rozrůstání a kvetení mých nových „rostlinek“
  •        oslava narozenin starší dcery
  •        moje narozeniny :-)
  •        už nějaký ten občasný výlet a vymýšlení a plánování výletů na léto
  •        kavárny se zahrádkou… nejlépe u dětského hřiště
  •        rychlé odchody z domu (bez oblíkání všech těch svrchních vrstev)
  •        sepisování seznamu Co nezapomenout… na dovolenou
  •        googlování lokality, kam se chystáme na nějakou dobu vypadnout, a hledání výletů v okolí

      
A co mě bude v červnu zase stresovat:
  •        každodenní zdlouhavý večerní úklid terasy a bazénku po odpoledním náletu holek
  •        vědomí toho, že co nestihnu v bytě udělat (předělat, opravit…) do konce června, bude muset do podzimu počkat… (protože až budou venku tropické teploty, tak se nám nikomu nebude chtít trávit čas prací v domě)
  •        shánění chybějícího oblečení do letní garderoby (v poslední době je to pro mě stále více stresující…)
  •        začátek každoročních kolon kvůli (letitým) nekončícím opravám na dálnici
  •        obavy z toho, jak zvládnou holky (hlavně ta mladší) dovolenou
  •        a také obavy, aby se starší dcera přes léto nenudila…


         Oba seznamy jsou už především o přípravě na léto a takový bývá i můj červen… A, i když bude někdy mírně stresující, stále jsou to stresy spojené hlavně s nadcházejícím létem… Tudíž (alespoň pro mě) jsou svým způsobem motivující :-)




         Krásný červen všem!

6 komentářů:

  1. Ja stresujem od januara do decembra, sle snazim sa s tym zit 😄 a leta sa uz nemozem dockat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, ale v červnu mi to nějak míň vadí... :-) Pěkný den, P.

      Vymazat
  2. Krásně naplánováno a vymyšleno - tak přeji ať všechno zvládnete ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky a přeji pohodové prožití června i Vám :-) P.

      Vymazat
  3. Musím říct, že jsem se skvěle pobavila a to jsem si myslela, že jen já si to dokážu tak skvěle všechno namalovat a řádně se z toho vystresovat.
    Zvládnete to, s láskou, s nasazením a s kávičkou,
    Užijte si červen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, aspoň se ty stresy spojené s létem a prázdninami zvládají tak nějak líp a uvolněněji (alespoň u mě) :-) A kávička samozřejmě nesmí chybět :-)
      Pohodový začátek léta, P.

      Vymazat